close menu open menu




 

 

Условия приема

Условия приема

Уважаемые учащиеся девятых классов! Ознакомьтесь с условиями набора на профиль Международного Бакалавриата на следующий академический год (2017-2018). Конкурсный прием будет вестись по баллам, полученным за три Основных Государственных Экзамена (ОГЭ). Минимальные баллы для рассмотрения кандидата:
-Английский Язык ( более 80%)
-Математика (более 70%)
-Русский (более 75%)

Также с каждым кандидатом будет проведено устное собеседование на английском языке с участием нескольких представителей программы. За устное собеседование кандидат может получить максимум 100 баллов, итого максимальный балл при подаче документов может составить 400 баллов. Индивидуальные собеседования запланированы на 14, 16, 19, 21, 23, 26 июня. После объявления результатов профильных ОГЭ вам необходимо запросить в школе справку с результатами ребенка, привезти ее в Лицей и заполнить заявление о допуске до вступительных испытаний. Далее вы выбираете дату для устного собеседования и в назначенное время проходите его. С критериями оценивания собеседования и темами вы можете ознакомиться ниже. Список рекомендованных к зачислению будет доступен 27 июня на сайте Лицея №10 в разделе международный бакалавриат.

По всем вопросам обращайтесь по телефону:

89124845114

Илларионов Иван Эдуардович

Координатор Дипломной Программы Международного Бакалавриата

Interview assessing criteria for IB DP candidates 2017

Total points

Criterion A: Productive skills

How successfully does the student use the language in speech?

How fluent and clear is the student’s speech?

How accurate and varied is the language used?

How much does the student’s intonation aid communication?

Criterion B: Interactive and receptive skills

 To what extent does the student understand and demonstrate an ability to interact in a conversation?

How well can the student express simple and complex ideas?

How well can the student maintain a conversation?

10-20

Command of spoken language is limited. The production of language is hesitant and not always comprehensible. Language is often incorrect and/or limited. Intonation interferes with communication.

Simple ideas are understood with difficulty and interaction is limited. Simple ideas and opinions are presented with difficulty, sometimes incoherently. The conversation does not flow coherently.

30-40

Command of spoken language is fairly good. The production of language is comprehensible and fluent at times. Language is sometimes correct, with some idiomatic expressions. Intonation does not interfere seriously with communication.

Simple ideas are understood fairly well and interaction is acceptable. Simple ideas and opinions are generally presented clearly. The conversation flows coherently at times but with some lapses.

50-60

Command of spoken language is good. The production of language is mostly fluent. Language is generally correct, varied and idiomatic. Intonation contributes to communication.

Simple ideas are understood well and interaction is good. Simple ideas and opinions are presented clearly and coherently; there is some difficulty with complex ideas. The conversation generally flows coherently

70-80

Command of spoken language is very good. The production of language is fluent, with a touch of authenticity. Language is accurate. Intonation enhances communication.

Complex ideas are understood well and interaction is very good. Both simple and complex ideas and opinions are generally presented clearly, coherently and effectively. The conversation flows coherently.

90-100

Command of spoken language is excellent. The production of language is fluent and generally authentic. Language is varied and idiomatic. Intonation enhances communication.

Complex ideas are understood very well and interaction is excellent. Complex ideas and opinions are presented clearly, coherently and effectively. The conversation flows coherently in a natural manner.

 

Topics for discussion: personality, interests, unique traits, hobbies, family, reader experience, range of vision, preferred subjects, motivation, plans, career, state exams, education.


Сайт разработан под руководством и при непосредственном участии руководителя информационной службы Лицея №10, Кутищевой Н.С.